Известие

Collapse
No announcement yet.

Подробности около разни ремонти на 159

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
    В такъв случай да, само 2 кг не е някакъв голям проблем.

    С undy си говорехме за разлика между 16ки и 19ки и разлика от 10 кг на колело. Тогава определено ще трябва ъпгрейд на спирачките.
    Това, според мен, е силно преувеличена разлика в теглото. По-нагоре някой каза, че 18 цолова джанта тежи 10,6 кг.
    Няма как 16 цолова да тежи 600 гр.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      Това, според мен, е силно преувеличена разлика в теглото. По-нагоре някой каза, че 18 цолова джанта тежи 10,6 кг.
      Няма как 16 цолова да тежи 600 гр.
      Според епер 16" тежи 10.4кг, а 19" ТИ -> 12.5.
      Демек сметката с 2-та килограма е доста реалистична.
      Като сложиш и гумите, то общия сбор ще е нещо около 13-15кг за автомобила.
      И като сметнеш инерционния момент на тия маси, то излиза, че си метнал една чата с покупки от Кауфланд и за това всяка събота, когато отиваш на пазар, то слагаш и новите дискове, за да се застраховаш.
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Comment


      • Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
        .... една чата с покупки от Кауфланд...
        И стекче бира


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • Има линк малко по-нагоре с теглото на алфа джантите.

          19кa TI е 14 кила.
          16ка OZ ultraleggera е 5.9 кила точно.

          Като сложиш и гуми си става 10 кила разликата, може и повече

          Имам приятел който кара ауди А3-ка с такива OZ-ки за летни.
          Зимните са му оригинални ауди джанти по 12-13 кила парчето.
          Казва че разликата във вървежа е много голяма. Разлика в спирането също има голяма, но не чак толкова колкото във вървежа.

          ---------- Post added at 19:49 ---------- Previous post was at 19:31 ----------

          Ето ви го практическия отговор, хората са се хванали и са тествали преди нас.

          Here's some testing.
          The 17" rims are 25 pounds with Pirelli runflats. The 16" rims are, I think, 17 pounds with Azenis (I think this is skewing the braking results a bit):
          Quote:
          Here's the results:

          All testing was done in the same location, 78 degrees ambient, same direction, 3 runs each

          I made the comparison even more accurate by swapping my father's 17" S-Spoke wheels on to my car instead of driving two different cars.

          17's
          -----
          0-60mph = 7.37, 6.74, 6.85 seconds
          60-0mph = 127, 125, 133 feet

          16's
          -----
          0-60mph = 6.57, 6.67, 6.52 seconds
          60-0mph = 115, 111, 113 feet

          ....
          Again, take these numbers for what they are, a comparison via a G-Tech.
          https://forums.nasioc.com/forums/sho...d.php?t=228170

          Да преведа, някой ако не знае английски.

          Средната спирачна дистанция за три теста от 96 до 0 км/ч с конкретните 17ки е 39.11 метра
          Средната спирачна дистанция за три теста от 96 до 0 км/ч с 16ки е 34.44 метра.

          Разликата е 4,67 метра, точно колкото е дълга една алфа 159.

          Измерванията са осъществени с една и съща кола, на една и съща "писта" в една и съща температура, в един и същи ден.
          Използвана е специална апратура за измерване G-tech.
          Last edited by dhtj; d.m.y г., 19:06.
          156 2.0TS

          Comment


          • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            И стекче бира
            Никой не е споменал какви са покупките. Може цялата чанта да е пълна със стекчета.

            Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение

            [/COLOR]Ето ви го практическия отговор, хората са се хванали и са тествали преди нас.
            Тук пак не си разбрал и пак гледаш много повърхностно.
            При такъв вид резултат, особено при спирането, най-голямо влияние би оказал коефициента на триене на гумите.
            Или викаш тия с по-големите джанти са карали със същите гуми и просто са ги разтеглили?
            Теорията показва, че реално няма разлика, или поне не такава, която да може да я хванеш по някакъв начин, между еднакъв диаметър гуми/джанти, но с различно тегло. Особено при спиране.
            А този резултат горе ясно и непротиворечиво показва явна разлика в коефициента на триене.
            Ама понякога зад дадени числа трябва да знаеш какво показват и такива грешни изводи съвсем не са рядко срещани.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Comment


            • Аз числата ги извадих вече.
              Ти дотука го караш само на празни приказки

              Факта е че по-леките колела спират и ускоряват по-добре.
              156 2.0TS

              Comment


              • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                ......Измерванията са осъществени с една и съща кола, на една и съща "писта" в една и съща температура, в един и същи ден .....
                ....но с различни като марка и модел гуми




                Ако ти направя същото сравнение между 16 - ки във вариантите с Бакиш или Мишлен, ще ти докарам и по-големи разлики.

                Повтарям - че има разлика в ускорение или спиране заради инерционния момент, спор няма. Въпросът е доколко тази разлика е осезаема и като така, доколко тя налага подсилването на спирачната система.
                Last edited by ecotronic; d.m.y г., 20:35.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • Обсъдили са ги и гумите в темата.
                  17ките са Пирели, 16ките са Фалкен.

                  Пирелито по принцип е по-висок клас марка, поне така мисля, може и да бъркам.
                  156 2.0TS

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                    Обсъдили са ги и гумите в темата.
                    17ките са Пирели, 16ките са Фалкен.

                    Пирелито по принцип е по-висок клас марка, поне така мисля, може и да бъркам.
                    За да е релевантен един подобен тест, той следва да се проведе при еднакви начални условия, що се касае до гумите.

                    Това е много възлова постановка и ако не бъде изпълнена, никакви по-нататъшни изводи не следва да се правят.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      Въпросът е доколко тази разлика е осезаема и като така, доколко тя налага подсилването на спирачната система.
                      Toва е лесно. Виждаш с какви варианти на джанти се е предлагал модела от завода и си взимаш такива.

                      Примерно 156 1.8тс е с плътни невентилирани дискчета и се предлага като нова с 15ки и 16ки. Т.е. да сложиш 18ки на тая кола без да смениш спирачките е тъпо.

                      159 с малките мотори 1.8, 1.9 също се продава с 16ки и 17ки. По-големи не ти трябват, щом производителя не е предложил.
                      Обаче 3.2то има много по-яки спирачки и може да се купи с 18ки или 19ки.
                      156 2.0TS

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                        Toва е лесно. Виждаш с какви варианти на джанти се е предлагал модела от завода и си взимаш такива.

                        Примерно 156 1.8тс е с плътни невентилирани дискчета и се предлага като нова с 15ки и 16ки. Т.е. да сложиш 18ки на тая кола без да смениш спирачките е тъпо.

                        159 с малките мотори 1.8, 1.9 също се продава с 16ки и 17ки. По-големи не ти трябват, щом производителя не е предложил.
                        Обаче 3.2то има много по-яки спирачки и може да се купи с 18ки или 19ки.
                        Мда. Само дето 3,2 на 159 е с едни 200 и кусур кила по-тежко от 1,8 и 1,9.

                        Та яките спирачки са основно заради това обстоятелство.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          За да е релевантен един подобен тест, той следва да се проведе при еднакви начални условия, що се касае до гумите.

                          Това е много възлова постановка и ако не бъде изпълнена, никакви по-нататъшни изводи не следва да се правят.
                          Това успях да намеря, това съм показал.
                          Постарал се е човека, всички условия са еднакви, освен гумите.
                          За мен теста е достатъчно достоверен. Все пак не говорим за китайски гуми или Видинки, става дума за Пирели.

                          Който има мерак, да пробва да направи по-достоверен тест.
                          156 2.0TS

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Та яките спирачки са основно заради това обстоятелство.
                            Няма смисъл,аз защо спрях.....той просто това не иска да го разбере.
                            156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                            147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                            159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
                              Няма смисъл,аз защо спрях.....той просто това не иска да го разбере.
                              Ти опитай да разбереш физиката първо
                              156 2.0TS

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                                Това успях да намеря, това съм показал.
                                Постарал се е човека, всички условия са еднакви, освен гумите.
                                За мен теста е достатъчно достоверен. Все пак не говорим за китайски гуми или Видинки, става дума за Пирели.

                                Който има мерак, да пробва да направи по-достоверен тест.
                                200 кг движещи се със скорост 100 км/ч притежават кинетична енергия 77284 джаула. Което означава, че за да ги спреш за едни 10 секунди, ти трябва мощност 7,7 kW.

                                Сега сравни тази мощност с онази за инерционния момент, дето споменавахме по-горе.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X